• Wyróżnienie w konkursie plastyczno-literackim "Szczęśliwa chwila, szczęśliwy dzień szczęśliwe życie" dla naszych uczniów.

• Pod koniec zeszłego roku szkolnego dzieci z Oddziału Przedszkolnego wzięły udział w konkursie plastyczno-literackim organizowanym przez kampanię „Zachowaj Trzeźwy Umysł”. Był to konkurs profilaktyczno-edukacyjny dla uczniów oraz przedszkolaków z całej Polski. Temat konkursu brzmiał następująco: Szczęśliwa chwila, szczęśliwy dzień, szczęśliwe życie.

Dzieci z Oddziału Przedszkolnego wykonały prace plastyczne, które przedstawiają szczęśliwą chwilę ze swojego życia. Jest nam niezmiernie miło ogłosić, iż dwoje z nich zdobyło wyróżnienie w swojej kategorii wiekowej. Dzieci otrzymały dyplomy i ciekawe książki.

Gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów!

• Szkolenie o bezpieczeństwie w cyberprzestrzeni - finansowane ze środków Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Gminie Lubień

• 15 listopada nasza szkoła gościła specjalistę ds. profilaktyki uzależnień - pana Marka Szczotkowskiego, który spotkał się z uczniami i nauczycielami, by omówić zagrożenia jakie niesie ze sobą korzystanie z mediów społecznościowych.

Szkolenie "Cyberzagrożenia - młodzież w świecie nowych mediów" odbyło się w dwóch grupach wiekowych. Najpierw wykładu wysłuchali najmłodsi uczniowie z klas 1-3, w następnej kolejności starsi. Podczas spotkania bardzo dokładnie omówiony został temat uzależnienia od komputera i internetu, a także zjawisko cyberbulingu - przemocy w sieci. Szkolenie przeprowadzone zostało w sposób przystępny i interesujący, a prowadzący niejednokrotnie odnosił się do przykładów i doświadczeń z własnej praktyki zawodowej. Na zakończenie uczniowie zostali poinstruowani w jaki sposób należy bezpiecznie korzystać z dostępnych mediów. Mamy nadzieję, że zdobyta wiedza ochroni naszą młodzież przed zagrożeniami czyhającymi w sieci.

Dziękujemy panu Markowi Szczotkowskiemu za bardzo ciekawe i jakże potrzebne w obecnych czasach szkolenie.

• Akademia z okazji Święta Niepodległości

• ,,Co to jest niepodległość?

Teraz wiem już na pewno.

Każde dziecko zawoła:

To polski dom, polska szkoła !!!"

10 listopada, w naszej szkole, odbyła się uroczysta akademia z okazji 103 rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości. Program przygotowali uczniowie z klasy ósmej, siódmej, piątej i czwartej pod kierunkiem nauczycieli.

Krótka lekcja historii, którą tym razem pięknie prowadzili uczniowie, pokazała jak trudna, długa i pełna poświęceń była droga Polaków do wolności. Komentarz, wiersze oraz piosenki przybliżyły dzieciom znaczenie takich słów jak: ojczyzna, godło, wolność, barwy narodowe oraz uzmysłowiły jak wielką wartością jest nasz język ojczysty czy możliwość zdobywania wiedzy w polskiej szkole.

Cieszmy się tym wielkim Świętem wszystkich Polaków, ale kochajmy i szanujmy naszą Ojczyznę każdego dnia.

• Zawody sportowe

• Dnia 28 października w Tenczynie odbyły się gminne zawody sportowe w siatkówkę młodzieży szkolnej, w których udział brali uczniowie naszej szkoły. Drużyna chłopców zajęła trzecie miejsce, a dziewcząt pierwsze, awansując do kolejnego etapu. Zawody powiatowe odbyły się tydzień później w Myślenicach, a nasze reprezentatki uplasowały się w nich na trzecim miejscu. 8 listopada swoje zmagania w piłce siatkowej rozpoczęli nasi młodsi uczniowie. Drużyny chłopców i dziewcząt zajęły drugie lokaty.

• "POZNAJ POLSKĘ" - Wycieczka do Wrocławia 3-5.11.2021r.

• 30 uczniów klas V, VII i VIII Szkoły Podstawowej im. Świętej Jadwigi Królowej w Krzeczowie w dniach 3-5 listopada 2021 roku brali udział w  niezapomnianej wycieczce do Wrocławia.  Dzięki Projektowi Ministerstwa Edukacji i Nauki pn. "Poznaj Polskę" uczniowie uzyskali dofinansowanie w wysokości 80% całkowitego kosztu wycieczki.

Podróż rozpoczęliśmy dnia 3 listopada 2021 roku o godz. 6.00 i po 6 godzinach zawitaliśmy do Wrocławia. Przywitał nas znakomity przewodnik, który prezentował nam miejsca historii, kultury i dziedzictwa narodowego oraz największe osiągnięcia polskiej nauki.

Pierwszego dnia zobaczyliśmy zespół historycznego centrum miasta, Ostrów Tumski, gotycką katedrę Jana Chrzciciela, pomnik Jana Nepomucena, most zakochanych, Uniwersytet Wrocławski, barokową Aulę Leopoldina, Stare Jatki, Rynek, Ratusz - Muzeum Miejskie Wrocławia, pręgierz, Kamienice „Jaś i Małgosia”, fontanny, Plac Solny. W trakcie zwiedzania uczniowie szukali najpopularniejszych symboli Wrocławia, czyli  krasnali. Uczniowie bardzo się w to zaangażowali.  Później udaliśmy się do Muzeum Pana Tadeusza - części Ossolineum, które mieści się w kamienicy Pod Złotym Słońcem na Rynku. Zwiedziliśmy w nim dwie wystawy. Pierwsza pt. "Rękopis Pana Tadeusza" opowiada o historii powstania książki. Uczniowie zobaczyli jedyny istniejący rękopis Mickiewiczowskiego arcydzieła. Druga część wystawy pt. "Misja Polski" przedstawia na przykładzie życiorysów Władysława Bartoszewskiego i Jana Nowaka-Jeziorańskiego losy pokolenia, które w czasie II wojny światowej walczyło o niepodległość Polski. Później udaliśmy się do Hotelu Boutique na obiadokolację i nocleg.

Drugiego dnia odwiedziliśmy najstarszy na ziemiach polskich Ogród Zoologiczny wraz ze słynnym Afrykarium. Zwiedziliśmy unikatowy kompleks przedstawiający różne ekosystemy związane ze środowiskiem wodnym Czarnego Kontynentu takie jak: Morze Czerwone, Afryka Wschodnia, Kanał Mozambicki, Wybrzeże Szkieletów, Dżungla nad rzeką Kongo. Byliśmy świadkami karmienia manatów, które już niejednokrotnie rodziły się we wrocławskim zoo. Podziwialiśmy pływające płaszczki, rekiny, ryby rafy koralowej, najmniejsze antylopy świata - dikdiki, kotiki afrykańskie, pingwiny przylądkowe, meduzy, krokodyle oraz liczne ptaki. W Ogrodzie Zoologicznym oglądnęliśmy m.in. Pawilon Madagaskar, Tajemnice Sahary, Terrarium. Później spacerem udaliśmy się do Pawilonu Czterech Kopuł gdzie znajduje się Muzeum Sztuki Współczesnej - Oddział Muzeum Narodowego we Wrocławiu. Od roku 2006 Pawilon wraz z sąsiadującą Halą Stulecia znajdują się na Liście Światowego Dziedzictwa UNESCO. Podziwialiśmy prace artystów polskich II połowy XX i XXI wieku oraz najbardziej znanej na świecie współczesnej artystki - Magdaleny Abakanowicz. Później przejechaliśmy do niezwykłego miejsca - Rotundy Panoramy Racławickiej. Uczniowie poznali tam historię bitwy pod Racławicami oraz jej znaczenia dla powstania kościuszkowskiego. Następnie naszym oczom ukazała się Panorama Racławicka - jedyna zachowane polskie malowidło panoramiczne i jedno z niewielu zachowanych na świecie. Obraz został namalowany w latach 1893-1894 przez zespół malarzy pod kierunkiem Jana Styki i Wojciecha Kossaka. Do jego stworzenia zużyto 1800 metrów kwadratowych tkaniny. Zachwyt w oczach uczniów jest nie do opisania. Po zachwycie Panoramą Racławicką poszliśmy nadal obcować ze sztuką w gmachu Głównym Muzeum Narodowego. Zwiedzanie zaczęliśmy od wystawy Skarb Średzki (unikatowy zespół  średniowiecznych precjozów ukryty w połowie XIV w. w Środzie Śląskiej a odkryty 30 lat temu). Następnie podziwialiśmy sztukę europejską XV-XX w., sztukę śląską XVI-XIX w., sztukę śląską XIV-XVI w. oraz rzemiosła i sztukę zdobniczą - sztukę Wschodu, współczesną ceramikę i szkło. Po pełnym przygód dniu udaliśmy się do Hotelu Boutique na obiadokolację i odpoczynek.

Trzeci dzień to był niestety nasz ostatni dzień we Wrocławiu. Rozpoczęliśmy go pysznym śniadaniem a później wymeldowaliśmy się z hotelu i udaliśmy się do ostatniego punktu naszej wycieczki...Hydropolis - centrum wiedzy o wodzie. Jest to jedyny tego typu obiekt w Polsce i jeden z nielicznych na świecie. Znajduje się on w zabytkowym XIX-wiecznym podziemnym zbiorniku wody. Hydropolis to miejsce gdzie technologie multimedialne, interaktywne instalacje, repliki, modele i ekrany dotykowe służą ukazaniu wody z różnych perspektyw. Wystawy podzielono na 7 stref: Głębiny, Ocean Życia, Strefa Relaksu, Człowiek i Woda, Historia Inżynierii Wodnej, Miasto i Woda, Stany Wody. Największym zainteresowaniem wśród uczniów cieszyły się: replika batyskafu Trieste, modele ryb głębinowych, makiety największych statków na świecie, multimedialna mapa Wrocławia, symulator zamieci śnieżnej oraz ogień z pary wodnej.  Pełni wiedzy na temat wody udaliśmy się na zakup ostatnich pamiątek z naszej wycieczki. Później wsiedliśmy do autokaru i wraz z opiekunami rozpoczęliśmy drogę powrotną do Krzeczowa. Dotarliśmy do domu o godz.16.30.

Marzymy o takich wycieczkach.

• Pasowanie na Przedszkolaka

• 5 listopada 2021 r. w naszej szkole odbyła się uroczystość pasowania na przedszkolaka. Jest to wyjątkowe wydarzenie w życiu dzieci, które we wrześniu tego roku rozpoczęły swoją przygodę z przedszkolem. Uroczystość rozpoczęliśmy od krótkiej części artystycznej, w której dzieci zaprezentowały swoje umiejętności. Później odbyło się uroczyste pasowanie. Świeżo upieczone przedszkolaki otrzymały dyplomy oraz drobne upominki. Dla Dzieci były to niezapomniane chwile.

• „Pamięć serca nazywa się wdzięcznością”

• Początek listopada to szczególny czas, w którym towarzyszy nam pamięć o zmarłych. Oderwani od codzienności zatrzymujemy się, składamy kwiaty i palimy znicze kierując swoje myśli do Tych, którzy odeszli.

W związku ze Świętem Zmarłych, jak co roku, czcimy pamięć tych, których zabrakło wśród nas.

Wspomnienia są dla szkolnej społeczności żywe, a szacunek ciągle pielęgnowany w sercach. To nie tylko znicz i karta pamięci pozostawiona na mogile. To także pochylenie głowy, modlitwa i opowieść. Bo jak mówił Jan Twardowski: „Można odejść na zawsze, by stale być blisko…”

• Wycieczka klasy IV i V

• 28 października uczniowie  klas  IV i V wybrali się pod opieką swoich wychowawczyń  na wycieczkę do kina do Myślenic oraz na Wzgórze Zamkowe w Dobczycach.

W kinie dzieci obejrzały film animowany pt. „ Rodzinka  rządzi”. Następnie uczniowie zwiedzili  wraz z przewodnikiem  Zamek  położony nad Jeziorem Dobczyckim.  Podczas zwiedzania sali historycznej, tarasowej, kominkowej i hutniczej oraz kaplicy zamkowej i lochu więziennego została im przybliżona historia zamku i legendy z nim związane. Na zakończenie uczniowie zwiedzili skansen, w którym znajdują się stare zabudowania, takie jak: kurnik, spichlerz zbożowy, wozownia, karczma oraz dom kultu pochówkowego. Dowiedzieli się ciekawostek o pracy garncarza, szewca, krawca, tkacza, stolarza. Oglądając ekspozycję, mogli poznać, czym bawiły się dzieci na wsi sto lat temu, z czego były wykonane zabawki oraz jakie miejsca służyły do zabawy.

Pogoda sprzyjała zwiedzaniu, panowała wesoła i przyjemna atmosfera, dzieci pełne wrażeń i zdjęć wróciły do domów.

• Projekt - "Poznaj Polskę"

• Szkoła Podstawowa im. Świętej Jadwigi Królowej w Krzeczowie bierze udział w przedsięwzięciu Ministerstwa Edukacji i Nauki pn. "Poznaj Polskę". Jego celem jest poznanie środowiska przyrodniczego, tradycji, kultury, historii Polski oraz osiągnięć polskiej nauki poprzez udział w wycieczkach szkolnych.

Uczniowie z naszej szkoły w dniach 3-5 listopada 2021 roku jadą na 3 -dniową wycieczkę do Wrocławia w ramach projektu "Poznaj Polskę". Szkoła otrzymała dofinansowanie w wysokości 80% kosztów wycieczki.

• Wizyta strażaków w szkole

• 26 października do naszej szkoły zawitali szczególni goście - strażacy z Ochotniczej Straży Pożarnej w Krzeczowie. Poświęcili oni swój czas, by omówić treści związane z bezpieczeństwem i postępowaniem w przypadku zagrożenia pożarowego.

Odbyły się spotkania w dwóch grupach wiekowych. Najpierw swoją wiedzę poszerzali najmłodsi przedstawiciele szkoły – klasy I - III oraz oddział przedszkolny, a w następnej kolejności uczniowie klas IV – VIII. Strażacy zapoznali uczestników spotkania z sytuacjami, w których należy wezwać pomoc, utrwalili zasady prawidłowego zachowania podczas pożaru, przypomnieli numery alarmowe, przedstawili zasady udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej. Dzieci z bliska mogły podziwiać wóz strażacki oraz jego wyposażenie. Szczególną atrakcją była możliwość założenia stroju i hełmu strażackiego oraz mini zawody w laniu wody wężem. Aby uzupełnić zapasy energii utracone podczas tak intensywnego dnia, panowie strażacy przygotowali słodki upominek, który szybko został skonsumowany.

Była to wizyta długo wyczekiwana przez grono uczniowskie i bardzo entuzjastycznie przyjęta. Dzieci na tę okazję przygotowały piękne prace plastyczne, a także wspaniałe wiersze. Najciekawsze dzieła zostały nagrodzone wspaniałymi upominkami od panów strażaków.

Jesteśmy bardzo wdzięczni Strażakom z Ochotniczej Straży Pożarnej w Krzeczowie za poświęcony nam czas, przygotowane upominki, a przede wszystkim za cenne rady, które zostały nam przekazane.

• Zawody w tenisa stołowego

• W poniedziałek 18 października w Tenczynie miały miejsce gminne eliminacje tenisa stołowego. W zawodach młodzieży nasi uczniowie, (zarówno reprezentacja chłopców jak i dziewcząt) zajmowali 2 miejsca. W młodszej kategorii wiekowej dziewczęta były 2, a chłopcy zwyciężyli, reprezentując naszą szkołę dzień później, w etapie powiatowym, w Myślenicach. Tam Wojciech Kędzior indywidualnie zanotował 6 wynik, a w drużynie z Hubertem Matlakiem zajeli 4 lokatę.

Paweł Burtan

• Wycieczka do Krakowa i Zatoru

• Uczniowie klas V, VII i VIII w dniach 6-7.10.2021r. brali udział w wycieczce do Krakowa i Zatoru - Energylandia. 40 uczestników skorzystało z dofinansowania w ramach projektu pn. „Odkrywam Małopolskę”, którego celem jest umożliwienie uczniom ze szkół podstawowych z terenu Małopolski udziału w zorganizowanych wycieczkach szkolnych.

Pierwszego dnia uczniowie zwiedzali z panią przewodnik Kraków, w tym słynną, starą dzielnicę żydowską - Kazimierz. Mieli możliwość oglądnięcia m.in. Katedry Wawelskiej,  Sukiennic, przeszli się Traktem Królewskim.

Później zakwaterowani zostali w hotelu Wilga w Krakowie, a następnego dnia pojechali do Zatoru. Korzystali z atrakcji największego Parku Rozrywki w Polsce - Energylandii. Największym zainteresowaniem wśród uczniów cieszyły się takie atrakcje jak: Energuś, Zadra, Hyperion, Mayan, Viking, Moya Formuła. Naszą wycieczkę skończyliśmy około godziny 19.30 zadowoli i szczęśliwi, że mogliśmy brać w niej udział.

Opiekunami podczas wyjazdu byli – Siostra Teresa, Pani Ania Czarnota, Pan Paweł Burtan i Magdalena Kochan.

• Ślubowanie klasy I

• 13 października w naszej szkole odbyła się niezwykle ważna uroczystość ślubowania oraz pasowania uczniów klasy pierwszej.

W części artystycznej król Ołówkarz Straszliwy wraz ze swoją świtą starali się dotrzeć do Królestwa Mądrolandii. Dzięki wspaniałej współpracy cel ten został osiągnięty, a Kraina Mądrolandii wzbogaciła się o dwunastu nowych, ambitnych obywateli.

Po pięknym przedstawieniu, w niezwykle podniosłej atmosferze, przed pocztem sztandarowym pierwszacy ślubowali być dobrymi Polakami i uczniami. Następnie pani dyrektor Bożena Leksander dokonała symbolicznego pasowania na ucznia.

Kochane Pierwszaki! Życzymy Wam, aby ta podróż w cudowny świat nauki, była ciekawa i radosna, a wszelkie trudy wędrówki zostały z łatwością pokonane! Powodzenia!

• Wspomnienia z Krynicy - wystawa prac plastycznych

• Po wspaniałej wycieczce klas I - IV do Krynicy-Zdroju, uczniowie przelali swoje wspomnienia na papier. W ten  sposób powstały liczne prace plastyczne przedstawiające najpiękniejsze wspomnienia z wyprawy. Zdecydowanym faworytem wśród owych wspomnień, okazała się być ścieżka w koronach drzew. Najciekawsze dzieła zostały zaprezentowane na gazetce szkolnej.

• Wycieczka klas I-IV do Krynicy-Zdroju

• Dnia 1 października 2021 r. najmłodsi uczniowie naszej szkoły wyruszyli na wspaniałą wycieczkę do Krynicy-Zdroju. Wycieczka odbyła się dzięki wsparciu władz Województwa Małopolskiego, które po raz kolejneta y zorganizowały i współfinansowały projekt pt. „Odkrywamy Małopolskę”. Celem podróży było poznanie dziedzictwa kulturowego i przyrodniczego tej malowniczej miejscowości Beskidu Sądeckiego.

O godz. 8:00 rano 40 uczniów naszej szkoły wraz z opiekunami wyruszyli autokarem spod szkoły w Krzeczowie. Dwugodzinna podróż minęła sprawnie i bezpiecznie, a już po godzinie 10:00 staliśmy przed dolną stacją kolei krzesełkowej Słotwiny Arena, która miała wywieźć nas pod wieżę widokową. Podróż kolejką krzesełkową okazała się niemałą atrakcją dla dzieci. Podczas jazdy wszystkim dopisywały doskonałe humory, a widoki stawały się coraz piękniejsze. Wieża widokowa, do której zmierzaliśmy, zdumiewała swoją wielkością i wyglądała bardzo tajemniczo wśród mgieł spowijających tego dnia pasmo Jaworzyny Krynickiej. Na szczycie czekała na nas już pani przewodnik, z którą wyruszyliśmy w dalszą trasę. Wędrowaliśmy ścieżką skonstruowaną z drewna, którą powoli wznosiliśmy się ponad korony drzew. Rozpoczynająca się jesień dodała niesamowitego uroku do przemierzanej trasy. Pani przewodnik przybliżyła nam historię regionu, opowiedziała ciekawostki dotyczące budowy wieży, a także przekazała mnóstwo informacji na temat okolicznej przyrody. Dodatkowo uczniowie mogli korzystać z zamieszczonych na trasie tablic i instalacji edukacyjnych, które w ciekawy sposób zaznajomiły nas z zasobami przyrodniczymi i kulturowymi terenu Krynicy i jej okolic. Po przebyciu ponad kilometrowej trasy dotarliśmy do finałowego fragmentu – wznoszącej się na 49,5 m. drewnianej  wieży widokowej. Konstrukcja zrobiła na nas piorunujące wrażenie, podobnie jak wspaniałe widoki rozpościerające się z jej szczytu. Nie przeszkadzało nam nawet spore zachmurzenie i związana z tym gorsza widoczność. Wszyscy byli zachwyceni urzekającym pięknem otaczającego krajobrazu. Po upojeniu się tą jakże zjawiskową panoramą i po wykonaniu pamiątkowego zdjęcia, wyruszyliśmy w drogę powrotną. Wysiłek fizyczny i ogrom doświadczonych wrażeń sprawił, że poczuliśmy się głodni i zmęczeni, dlatego po zejściu z wieży widokowej, zrobiliśmy sobie krótki odpoczynek. Najedzeni, zregenerowani i wzbogaceni o drobne pamiątki zakupione w miejscowym sklepiku, z wybornymi humorami zjechaliśmy kolejką krzesełkową i udaliśmy się do autobusu, gotowi na kolejne atrakcje.

Następnym punktem naszej wycieczki było zwiedzanie Muzeum Zabawek w Krynicy-Zdroju. Około godziny 13:00 rozpoczęliśmy naszą „podróż w czasie” by zapoznać się z zabawkami, którymi bawili się nasi rodzice i dziadkowie. W tej niesamowitej podróży towarzyszył nam pan przewodnik, który przybliżył nam o historię eksponatów i opowiedział o rozwoju zabawy na przestrzeni wieków. Mogliśmy zobaczyć jak wyglądały teatrzyki domowe, stare lalki i ich akcesoria, militaria chłopięce, klocki, zabawki optyczne, samograje i wiele, wiele innych. Duże wrażenie na dzieciach zrobiła mini-klasa sprzed 50 lat. Każdy chciał usiąść w ławce dawnego typu i napisać kredą na starej tablicy.

Ostatnim punktem naszej wycieczki był spacer po Krynicy-Zdroju. Przemierzając deptak krynicki zachwycaliśmy się licznymi rabatami kolorowych kwiatów, fontannami i wspaniałą architekturą miasteczka. Poznaliśmy Nikifora i zrobiliśmy sobie zdjęcie przy jego pomniku. Podziwialiśmy także pomnik Adama Mickiewicza.

O godzinie 15:30 wyruszyliśmy w drogę powrotną. Mimo tak wielu wrażeń, dzieci nadal tryskały energią, a długi czas podróży umilały sobie zabawą licznymi pamiątkami nabytymi podczas wycieczki. Zaraz po godzinie 17:00 dotarliśmy do Krzeczowa i tym samym zakończyliśmy naszą wyprawę. Wyjazd do Krynicy-Zdrój zaliczamy do wyjątkowo udanych!

Naszymi opiekunami byli: Pani Teresa Chlebek, Pani Elżbieta Gura, Pani Katrzyna Mucha,  Pani Anna Bubula oraz Barbara Kośmider.

Nasza wyprawa nie mogłaby się odbyć, gdyby nie zaangażowanie wielu osób, dlatego składamy serdeczne podziękowania na ręce władz Województwa Małopolskiego, Pani Dominiki Franczyk - pilotującej naszą wycieczkę z ramienia biura turystycznego OVERLAND.

• Dzień Edukacji Narodowej

• Jak co roku 14 października  świętowaliśmy w naszej szkole Dzień Komisji Edukacji Narodowej. Z tej okazji wszyscy spotkaliśmy się na kawie oraz torcie ufundowanym przez Radę Rodziców. W spotkaniu udział wzięli nauczyciele, pracownicy administracji i obsługi, a także pedagodzy przebywający już na emeryturze.

Tradycją stało się, że z okazji Dnia Nauczyciela przyznawane są nauczycielom nagrody dyrektora. Otrzymują je dziś nauczyciele wybitni, którzy w ostatnim roku szkolnym szczególnie na nie zasłużyli. Pośród tegorocznych laureatów są nauczyciele, którzy przede wszystkim rozwijali uzdolnienia uczniów. Organizowali konkursy i przygotowywali ich do nich, byli organizatorami wycieczek, doskonalili umiejętności, rozwijali zdolności i poszerzali zainteresowania, uczyli wrażliwości, otwartości, poszanowania inności i poświęcenia. To nauczyciele, którzy swój czas potrafili poświęcić w szczególności uczniom z trudnościami w nauce i potrzebującym pomocy i wsparcia, zdobywali kolejne stopnie awansu zawodowego. Wszystkim nagrodzonym serdecznie dziękuję  i gratuluję, życząc dalszych sukcesów.

Bożena Leksander

• Zawody szkolne

• W poniedziałek 11.10. 21 miały miejsce gminne zawody sportowe w piłkę nożną halową młodzieży szkolnej, w których brali udział nasi uczniowie z klasy 8 i 7.

Chłopcy zajeli 3 miejsce, dziewczęta 1, awansując tym samym do kolejnego etapu. Zawody powiatowe rozgrywane były w Myślenicach 12.10.21.
            Nasze uczennice zajęły 3 miejsce zdobywając dyplom i puchar.

Gratulujemy!

• Auschwitz Birkenau

• Musimy pamiętać...

Muzeum Auschwitz-Birkenau to miejsce, które każdy z nas powinien odwiedzić przynajmniej raz w życiu. Kultywowanie pamięci o straszliwych zbrodniach, których tam dokonano jest naszym moralnym obowiązkiem wobec ponad miliona ludzi, którzy stracili życie w obozie i pozostałych ofiar  nazistowskiego terroru.

W dniu 2 października 2021r. mieszkańcy Krzeczowa i okolicznych wiosek wzięli udział  we wycieczce integracyjnej do Muzeum Auschwitz - Birkenau w Oświęciumiu zorganizowanej z inicjatywy Szkoły Podstawowej w Krzeczowie.

Po wejściu do obozu przywitał nas znany wszystkim napis na bramie wejściowej:„Arbeit macht frei”, kolejno zwiedzaliśmy baraki, a w nich gabloty z eksponatami, które pozostały po więźniach obozu. Wszystko jak w wierszu Różewicza:

„Pod czystymi szybami

Leżą sztywne włosy uduszonych

W komorach gazowych"

Uczestnicy wycieczki w skupieniu, ze słuchawkami na uszach podążali za przewodnikiem, który odkrywał przed nimi coraz bardziej ohydne zbrodnie hitlerowskie. W Auschwitz -Birkenau każdy przedmiot, kamień, prycz, zdjęcie mają swoją historię, często bolesną, ze śmiercią w tle. Wszystko tam jakby krzyczy:  „Zabrali nam imiona, zabrali nazwiska, dali tylko numer...”.

Na koniec spontanicznie udaliśmy się do miejscowości Homęże by zwiedzić "Klisze pamięci. Labirynty byłego więźnia KL Auschwitz Mariana Kołodzieja.

Była to wyjątkowa, a zarazem trudna lekcja historii. Wydarzenia, które miały miejsce kilkadziesiąt lat temu, odcisnęły piętno na całej ludzkości, nie pozostawiły złudzeń, że to „Ludzie ludziom zgotowali ten los”.

• Wycieczka do Oświęcimia

• Dnia 14 września, uczniowie klasy siódemej i ósmej udali się do Oświęcimia by zwiedzić Państwowe Muzeum Auschwitz-Birkenau oraz zapoznać się ze zjawiskiem holocaustu na tle wydarzeń II wojny światowej i okupacji w Polsce. Uczestnicy wycieczki poznali historię obozu koncentracyjnego oraz zobaczyli na własne oczy jak żyli więźniowie w obozie założonym przez Nazistów. Na uczniach ogromne wrażenie zrobiły baraki, gdzie mieszkali aresztowani przez Niemców ludzie różnych narodowości oraz warunki, w których przyszło im żyć. Przewodnicy grup, opowiadając historię obozu wzbudzili w uczniach zaciekawienie i niedowierzenie tym co wydarzyło się w zwiedzanym miejscu. Uczestnicy wyjazdu z pewnością na długo zapamiętają wizytę w tym muzeum, gdzie na każdym kroku widoczne są elementy upamiętniające dzieje obozu oraz ludzi, którzy w nim zginęli.